Aktuálně o maloobchodu

Dobrou zprávou je, že podle posledních statistických údajů tržby maloobchodního prodeje vzrostly a tato vzestupná tendence i nadále trvá, během posledních několika málo měsíců to bylo o úžasných pět procent. V jarních měsících se sice růst malinko zpomalil, ale nic výrazného to nebylo a během dalšího měsíce se opět vrátil do „starých kolejí“. Co se týká růstu maloobchodních tržeb, do produktů, které jsou stabilní a napomáhají zvýšení zisků, patří hlavně potraviny. Prostě naše návštěvy supermarketů, hypermarketů, samoobsluh a jiných prodejen, nákupy prostřednictvím internetu nebo mobilu, nejsou bez následků. Naštěstí následků pozitivních pro nás všechny.
supermarket s potravinami.jpg
 
Co se týká maloobchodního prodeje, na špičce se drží hlavně internetové obchody a firmy zabývající se doručováním zásilek. Zde je růst na první pohled malý, ale za to má neustále vzestupnou tendenci.
 
Nový automobil nebo motocykl by si jistě pořídil rád každý, ale ceny za pořízení jsou docela výrazným zásahem do rozpočtu rodiny, ať už ve formě hotovostní nebo splácením leasingu. To je možná i důvodem toho, pro právě v této oblasti zaznamenal prodej sestupnou tendenci.
 
Důvodem růstu maloobchodních tržeb je růst naší ekonomiky, a to díky nám, běžným uživatelům a nakupujícím. Za tím vším stojí, pro nás všechny pozitivní, zvyšování mezd a tím i větší utrácení za věci denní potřeby.
siluety boháčů.jpg 
I když tohle všechno vypadá velice dobře a ekonomice se daří, nemůže nikdo z nás očekávat, že tomu tak bude věčně. Dá se říci, že v současné době je maloobchod na špičce a dá se předpokládat, že v následujících měsících tomu ani jinak nebude, stejně tak by měla být na vzestupu i česká ekonomika v kombinaci s oslabováním české koruny. Toto má bohužel negativní dopad na úroky, které důsledkem toho vzrůstají a pro ty, kdo uvažují např. o hypotéce, se sen o jejich bydlení tak může zdát nedostupný.